Най-голямата компания за пакетирани стоки намалява употребата си на пластмаса

нестле пластмаса

Нестле се разделя със сламките и някои пластмасови бутилки до 2025 година, но скоро да се надяваме да видим още много в тази насока от компанията.

Учените вече намират пластмаса в бутилираната питейна вода, а най-голямата компания на пакетирани храни в света най-накрая предприема някои сериозни стъпки за намаляване на пластмасовите си отпадъци. Нестле, с приходи от 90 милиарда долара за 2018 година, ще започне на елиминира всички пластмасови сламки от продуктите си и ще започне промяна на опаковката на шоколадовото си мляко от пластмаса към хартия.  

Това са някои от първите официални планове, обявени след обещанието на Нестле през 2018 година да премахне всички пластмасови опаковки за еднократна употреба от производствените си линии и да направи 100% от опаковките си рециклируеми или за многократна употреба до 2025 година. 

За да постигне това, компанията представи Института си за опаковъчни науки. В тази лаборатория за разработки в Швейцария, Нестле ще създава и тества нови решения за опаковане, които да бъдат използвани за над 2,000 бранда на марката. 

нестле пластмаса
Институт за проучване на Nestlé – Lausanne (Vers-chez-les-Blanc), Швейцария [Снимка: Nestlé]
Компанията – поне що се отнася до публичните й изявления – изглежда разбира размера на проблема с рециклирането. И докато е технологично възможно да се рециклират много видове пластмаса, често няма финансов смисъл или печалба за индивидуалните центрове за рециклиране да го правят. (Например, ето защо не бива да ядете нищо, направено от черна пластмаса).

Вместо това, Нестле ще реформулира много от пластмасите, които вече използва, като постепенно премахне всички нерециклируеми или трудни за рециклиране платмаси до 2025-та година. Това включва елиминирането на редица различни съставки, част от фолио, тарелки, мастила за принтиране, кофички за кисело мляко, капачета за сладоледени фунийки, ламинирани хартиени чаши.

Но пластмасовите бутилки, в частност, ще бъдат особено предизвикателство за Нестле – които печелят милиарди от 100 различни процеса за бутилиране на вода в 34 различни страни по света. Всяка продуктова линия в тези заводи може да произвежда до 1200 бутилки в минута и повечето работят 24 часа на ден, 7 дни в седмицата. И докато компанията е решена да използва повече рециклирана пластмаса за бутилките си вода, тя все още произвежда неимоверно големи количества бутилки, с които трябва някой да се справи, след като веднъж бъдат купени, изпити и изхвърлени.

В резултат, Нестле изглежда признава, че трябва да мисли извън типичната пластмаса. “Докато сме решени да използваме възможностите за рециклиране, където е възможно, знаем, че 100% рециклируемост не е достатъчна за успешно разрешаване на кризата с пластмасата”, казва в съобщение до пресата Главният управляващ директор на Нестле – Ulf Mark Schneider “Вярваме във важността на рециклируемите и компостируеми материали на базата на хартия и биоразградими полимери, особено на места където няма инфраструктура за рециклиране”.

Това вкарва Нестле в добра компания – миналата година Старбъкс и Макдоналдс, а след тях и Кока-Кола обявиха планове да се свържат в екип за да създадат по-добра чаша, която може да бъде и рециклирана и компостирана. Няма да бъде за ограничена употреба само от конкретните разработчици- всяка компания по света може да използва същия дизайн. За тези хранителни гиганти няма непосредствена финансова печалба от харченето на милиони долари за нов стандарт за устойчивост при чашите. Новите опаковки вероятно ще струват повече от тези, които се използват в момента.

И защо да го правят? Като за начало, 2018-та беше годината, в която светът най-накрая започна да се събужда за опасностите от пластмасата, които взеха формата на световно движение за забрана на сламките за еднократна употреба. Хранителната индустрия е добра в отговорите си на вечно-растящите изисквания на потребителите, и намаляването на пластмасата е, така да го наречем, вкусът на месеца.

Но, ако ни позволите да сме оптимисти за момент, може би, само може би, да си представим, че компаниите за храни също осъзнават, че най-евтиният и най-лесен начин за правене на нещата може да не е най-добрият. Може да не е възможно да спрем Нестле да бутилира вода, която иначе достига до нас свободно през водопроводните тръби. Но поне компанията признава, че ако не направи нещо за пластмасите, те само ще ни затрупват.

Автор

 

Сподели:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *