Всяка година с Google се извършват трилиони търсения, а всяка минута в платформата за видео споделяне YouTube се качват повече от 400часа съдържание и всичко това изисква огромни количества енергия за обработка, с други думи – електричество. Въпреки, че инженерите на компанията са прекарали години в усъвършенстване на центровете за данни, което ги прави 50% по-ефективни от средното ниво в индустрията, все още са необходими големи количества енергия за продуктите и услугите, на които милиони потребители разчитат.
Google започнаха да купуват възобновяема енергия не само за да намалят въглеродния си отпечатък и да адресират промяната на климата, но и защото има ползи за бизнеса им.
Oт компанията с гордост заявиха, че целта им за 2017-та година е 100% възобновяема енергия за захранване на глобалните им операции – в това число изчислителни центрове и офиси. Към същата година те са и най-големият потребител на възобновяема енергия в световен мащаб – с догоговори за мощност от 2,6гигавата (2600мегавата) вятърни и фотоволтаични проекти, което е повече от двойното необходимо захранване да изпрати Марти МакФлай обратно към бъдещето.
През последните 6+ години цемната за инсталация на вятърни и слънчеви инсталации падна с 60$ и респективно 80%, доказвайки, че възобновяемите енергийни източници се превръщат в най-евтиният вариант за захранване. Сумите за електричество за един от най-големите операционни разходи за центровете с данни и това да разполагаш с дългогодишни стабилни цени на възобновяемата енергия играе ролята на защита в скоковете на цената на електричеството.
Как Гугъл купува електрическа енергия
I’m still learning from you, but I’m making my way to the top as well. I absolutely love reading everything that is posted on your blog.Keep the tips coming. I enjoyed it!